Meningen med bloggen.... og livet.

Dette er en blogg om meg.
Enkelt og greit.
Og likevel veldig komplisert.
Jeg har blitt omtalt som et løvetannbarn av mange, et slikt som skaffer seg et godt og produktivt liv på tross av oppveksten mer enn på grunn av den.
Er ikke helt sikker på om betegnelsen stemmer, men jeg har en del oppvekst å fortelle om i hvertfall.
Og jeg har greid meg bra.
På utsiden.
Innsiden derimot, har vært noe turbulent og konfliktfylt - for ikke å snakke om angstfylt - hele mitt liv. Mot min vilje.
Dette er bloggen om min vei mot sjelefred, håper jeg.
Jeg skal fortelle mye om min fortid, men mest om min vei mot et lykkeligere voksent liv.
Hvilke hinder jeg møter på veien, vil vise seg etterhvert som jeg går.
Ta gjerne del i min vandring!

tirsdag 10. mars 2009

Tause forventninger

Det er viktig å oppføre seg riktig.
Man skal ha oppdragelse og manerer, og være snill og føyelig.
Men man skal være utadvendt og sprudlende og høflig og stille blant folk!
Og akkurat i det rette øyeblikket skal man brilljere med sit intellekt, som er langt foran jevnaldrende.
Alt dette vet hun.
Og ingenting av dette vet hun likevel.
For hun oppfører seg ikke riktig.
Hun har ikke oppdragelse og manerer, og hun er ikke snill og føyelig.
Hun greier ikke å være både utadvendt og stille på en gang.
Når er til enhver tid det rette øyeblikk? Og hvilken brilljering skal hun velge?
Hun leser uleselige kommandoer i øynene hans og forsøker å reagere riktig hver gang.
Men hun leser uten unntak fullt leselige meldinger i øynene hans om total fiasko.
Hun mislykkes.
Hun får øyenbrynene. Forte sammentrekninger av øyenbryn, som er ment bare for hennes øyne.
Hun mislykkes.
Og krymper videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar