Meningen med bloggen.... og livet.

Dette er en blogg om meg.
Enkelt og greit.
Og likevel veldig komplisert.
Jeg har blitt omtalt som et løvetannbarn av mange, et slikt som skaffer seg et godt og produktivt liv på tross av oppveksten mer enn på grunn av den.
Er ikke helt sikker på om betegnelsen stemmer, men jeg har en del oppvekst å fortelle om i hvertfall.
Og jeg har greid meg bra.
På utsiden.
Innsiden derimot, har vært noe turbulent og konfliktfylt - for ikke å snakke om angstfylt - hele mitt liv. Mot min vilje.
Dette er bloggen om min vei mot sjelefred, håper jeg.
Jeg skal fortelle mye om min fortid, men mest om min vei mot et lykkeligere voksent liv.
Hvilke hinder jeg møter på veien, vil vise seg etterhvert som jeg går.
Ta gjerne del i min vandring!

tirsdag 10. mars 2009

Om minneboken

Jeg har lagt inn noen minner, som er merket "Minneboken". Det kommer flere, sikkert mange flere, etterhvert.

Meningen med disse minnene er ikke å sjokkere, eller å utbasunere hvor dramatisk jævlig oppveksten har vært. Det har ikke vært så jævlig sett fra mitt ståsted, oppveksten er min og den er normalen for meg. Jeg vet ikke hvordan det er å ha en annen oppvekst.
Jeg har mange gode minner også, og de kommer inn her med tid og stunder.

Det er flere grunner til at jeg skriver det jeg gjør i minneboken:

*Jeg rydder i mine egne tanker på den måten. Å sette ord på minnene setter det hele i system på et vis, og ufarliggjør det hele litt. Det er mye forvirring forbundet til minnene mine, og forhåpentlig skaper jeg litt klarhet for meg selv på denne måten.

*Jeg håper at andre som lever - eller har levd - i tilsvarende verdener skal finne trøst, inspirasjon eller i det minste håp i mine skriblerier. Kanskje finnes det en god framtid for nettopp deg også?

*Jeg håper at de som jobber med barn eller på andre måter møter barn, skal kunne lese hvordan det faktisk kan være. Jeg er inget ekstremtilfelle. Jeg hadde matpakke med meg på skolen hver dag i ni år, jeg hadde ingen atferdsproblemer eller suspekt utseende. Jeg hadde ingen merkelapp i pannen. Jeg hadde lange lykkelige perioder imellom stormene. Likevel var det mange ganger ingen tvil om at ting ikke var som det skulle være. Jeg håper å kunne inspirere til å se barna som er som jeg var. Kanskje får bare et barn den hjelpen det trenger på grunn av bloggen min. I såfall anser jeg det som en formidabel seier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar