Meningen med bloggen.... og livet.

Dette er en blogg om meg.
Enkelt og greit.
Og likevel veldig komplisert.
Jeg har blitt omtalt som et løvetannbarn av mange, et slikt som skaffer seg et godt og produktivt liv på tross av oppveksten mer enn på grunn av den.
Er ikke helt sikker på om betegnelsen stemmer, men jeg har en del oppvekst å fortelle om i hvertfall.
Og jeg har greid meg bra.
På utsiden.
Innsiden derimot, har vært noe turbulent og konfliktfylt - for ikke å snakke om angstfylt - hele mitt liv. Mot min vilje.
Dette er bloggen om min vei mot sjelefred, håper jeg.
Jeg skal fortelle mye om min fortid, men mest om min vei mot et lykkeligere voksent liv.
Hvilke hinder jeg møter på veien, vil vise seg etterhvert som jeg går.
Ta gjerne del i min vandring!

søndag 15. mars 2009

Å blogge når man er grønn på blogging

Etterhvert som jeg sitter her med denne bloggen min, innser jeg at det gjemmer seg tusenogfemti hemmeligheter bak kunsten å blogge.

Og da snakker jeg IKKE om kunsten å skrive!

Tenkte jeg skulle melde meg inn i noen av disse bloggsamfunnene, for å se om noen oppdaget bloggen min, men det var ikke bare å skrive "hei, her er jeg" på et innmeldingsskjema nei...
Jeg KAN adressen til bloggen min altså, i tilfelle noen skulle få lyst til å spørre om det åpenbare. Det er ikke det som er problemet.

Men hva skjer når jeg pinger bloggen min for eksempel?
Og hva er forskjellen på javascript og... eh... rss? RSS? RRS? Whatever...
Hva ER egentlig javascript? Og hva står disse forkortelsene for?
Jeg vil jo bare vise fram bloggen min?

Jeg finner meg selv til stadighet foran skjermen her, med Vannet Under Broen på skjermen, men tilbringer ikke mye tid med selve skrivingen (som altså er bloggingen i mitt hode) må jeg si. De fleste timene går med på å forske på bloggsamfunn, lese andres blogger og la meg imponere stort over profesjonaliteten i oppsett, lenker og så videre, samt klø meg i hodet fordi jeg ikke mestrer nok til å gjøre min egen blogg like profesjonell.

Frustrerende?
Så inn i granskauen frustrerende!

Jeg HATER å ikke forstå hva jeg holder på med, og jeg blir ganske enkelt FORBANNET på både meg selv og denne (for meg) nye måten å dele det skrevne ord på. Jeg ender opp med å surfe rundt i det uendelige, i målløse søkener etter svar som jeg ikke finner fordi jeg ikke leter på rett plass. Jeg googler og kvasirer og prøver og feiler. Og feiler. Og feiler. Og feiler.
Av og til blir det riktig, men det har jeg inntrykk av er mest tilfeldig.

Det siste forsøket mitt gikk ut på å legge ut en epost-adresse på siden, til de som eventuelt får lyst til å sende meg noen ord. Fikk jeg det til? Vel, adressen ligger der, men det ser ikke ut som man kan klikke på den og få sin egen outlook eller hva man nå har opp.... Det er nummeret før man må skrive adressen ned for hand, og så skrive den inn i avsender-feltet på den nye meldingen man ønsker å sende. Vel, liten Irmelinsk overdrivelse der, klipp og lim fungerer sikkert.... Men LIKEVEL!!!

Men jeg gir meg ikke, vit det, jeg gir meg aldri når jeg har det som nå.
Jeg finner meg ikke i å føle meg som en internett-treåring, jeg har tenkt å finne ut av dette!
Alt dette!
Bare vent....

Og i mellomtiden: Bær over med meg da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar