Meningen med bloggen.... og livet.

Dette er en blogg om meg.
Enkelt og greit.
Og likevel veldig komplisert.
Jeg har blitt omtalt som et løvetannbarn av mange, et slikt som skaffer seg et godt og produktivt liv på tross av oppveksten mer enn på grunn av den.
Er ikke helt sikker på om betegnelsen stemmer, men jeg har en del oppvekst å fortelle om i hvertfall.
Og jeg har greid meg bra.
På utsiden.
Innsiden derimot, har vært noe turbulent og konfliktfylt - for ikke å snakke om angstfylt - hele mitt liv. Mot min vilje.
Dette er bloggen om min vei mot sjelefred, håper jeg.
Jeg skal fortelle mye om min fortid, men mest om min vei mot et lykkeligere voksent liv.
Hvilke hinder jeg møter på veien, vil vise seg etterhvert som jeg går.
Ta gjerne del i min vandring!

tirsdag 10. mars 2009

MrAngst

Jeg har min helt private angst. MrAngst heter han, og han kommer om kvelden.
Som oftest minner han meg på hvor langt jeg henger etter på jobb, eller han maler mentale bilder for meg om hvordan jeg kan bli avslørt som idiot av mine kolleger.
Noen ganger peker han med en ubarmhjertig finger på regningsbunken min, og håner min elendige økonomiske styring. Som egentlig ikke er så elendig lenger, men det nevner han ikke med et ord.
Det hender at MrAngst bare går sakte rundt meg, med armene i kors, ser på meg fra sin plass litt over hodet mitt og ikke ytrer et ord. Det er nesten det verste. Da blir han enda sterkere, for jeg vet ikke hva han vil og det gjør meg utrygg.
Men i kveld har han et høyrøstet, tydelig budskap:
Patriarken kommer til å starte krig mot deg, Irmelin. Du har satt ord på ting du burde holdt munn om, og det kommer ikke til å falle i god jord. For egentlig har du ikke lov til å snakke om dette, det kalles å svartmale Patriarken. Svartmaling skal vi ikke ha noe av, vet du ikke hvor slem du er nå?
Og jeg vet.
Jeg vet at verden går i bane rundt Patriarken, at enhver ytring som kan oppfattes negativt om han er en dødssynd.
Men i kveld lytter jeg ikke til MrAngst. Jeg er redd han, jeg krymper meg under hans blikk, men jeg bøyer ikke av.
Dette er min historie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar