Meningen med bloggen.... og livet.

Dette er en blogg om meg.
Enkelt og greit.
Og likevel veldig komplisert.
Jeg har blitt omtalt som et løvetannbarn av mange, et slikt som skaffer seg et godt og produktivt liv på tross av oppveksten mer enn på grunn av den.
Er ikke helt sikker på om betegnelsen stemmer, men jeg har en del oppvekst å fortelle om i hvertfall.
Og jeg har greid meg bra.
På utsiden.
Innsiden derimot, har vært noe turbulent og konfliktfylt - for ikke å snakke om angstfylt - hele mitt liv. Mot min vilje.
Dette er bloggen om min vei mot sjelefred, håper jeg.
Jeg skal fortelle mye om min fortid, men mest om min vei mot et lykkeligere voksent liv.
Hvilke hinder jeg møter på veien, vil vise seg etterhvert som jeg går.
Ta gjerne del i min vandring!

tirsdag 15. desember 2009

Landingsgropa

Det som kommer opp må komme ned.
Det som flyr høyt faller med større kraft.
Den som graver graven med dobbel fart faller dobbelt så dypt i den etterpå.

Jeg har begynt å sove. Kanskje burde jeg være glad for det, men jeg kjenner det ulmer en annen følelse i mellomgulvet, jeg kjenner at mørket sniker seg innpå meg. Jeg vil sove mer. Masse! Egentlig vil jeg bare sove hele tiden, la verden flyte forbi og ikke angå meg. Men hvordan kan jeg det? Det går en syvåring rundt i huset og klarer seg ikke uten mamman sin. Mamma, du må være til stede for meg! 

Jeg har en vond klump i brystet. Jeg vil gråte, hele dagen vil jeg gråte. Om ettermiddagen vil jeg gråte enda mer, jeg vil ligge sammenkrøllet i sofaen og bare la det renne. Men hvordan kan jeg det? Jeg har en syvåring som fortjener en trygg hjemmebase, et sted hvor mammaer ikke bryter sammen og blir til en ukontrollerbar flom av tårer. Mamma, du må være klippen min!

Jeg skulle ønske jeg ikke landet nå. Julen truer, det er bursdagsfeiring i huset og jeg har nok med gamle julespøkelser som påstår de har rett til å stjele freden min. Jeg trenger ikke en depresjon i tillegg. Men tror du depresjonen hører på det?

Heldigvis har jeg masken min. Den har jeg pusset på i 35 år. Den er sterk nok til dette også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar